söndag 22 mars 2015

Frösådd


I början av veckan sådde jag årets fröer. Blev tre olika sorters tomater, gurka, paprika och kryddor. I krukorna har jag ungefär 3/4 planteringsjord som sedan toppas med såjord. Ställer de små krukorna i drivhus och kollar till dem varje dag. Grönsakerna brukar gro ganska fort medan kryddorna ofta tar lite tid på sig. När tomaterna och paprikan börjat växa till sig fyller jag på med lite ny jord i krukan så de blir stabila. Och om några veckor är det dags för omplantering. 

I år kommer jag att ha extra mycket plats att odla på med tanke på nya växthuset så jag sådde mer än vad jag brukar :) Jag har försökt att tänka igenom utrymmet och vad som kommer att få plats. Men samtidigt inte ta mig vatten över huvudet. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar