tisdag 8 september 2015

Djungel!


Såhär ser det ut i mitt växthus just nu!




Det går knappt att ta sig in ;) Man får se upp var man trampar, ducka och gå med ryggen böjd så man inte får en tomat i huvudet... Jag satte i början av sommaren in en stol med en kudde där jag tänkte att jag skulle kunna sitta med en kopp kaffe och njuta. Stolen skymtar man längst in men den döljs väl av fikon- och citronblad. Och sitta på den, ja det går inte.

Med facit i hand borde jag toppat tomatplantorna och inte tryckt ned så många blomsterkrassefröer runt gurkplantorna. Inte haft så många hinkar och krukor att odla i. Man lär sig hela tiden i en trädgård och nästa år gör jag inte om samma "misstag", men kommer säkert att göra flera nya :)

3 kommentarer:

  1. För många krassefrön blev det här också. Men det kändes lagom då med 15 cm emellan :)

    SvaraRadera
  2. Låter så mysigt att komma in i ditt växthus. Nästa år kanske du kan sitta på stolen och njuta :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Visst gör man sina misstag,men det är himla kul när det frodas och växer.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera