måndag 26 januari 2015

Leverans


Precis hämtat ut mitt första paket med fröer för i år. Brukar alltid bli minst två eller tre beställningar under våren. Har alltid lika svårt att bestämma mig vilka sorter jag ska prova och det slutar därför oftast med att jag köper för mycket och har alldeles för många fröer över. Vilket jag sedan har glömmer året efter och gör om samma sak igen :) Brukar dock ge bort en del så inget som kastas i onödan här inte :) 



Har ni några frötips eller några fröfavoriter? 


Trevlig kväll


4 kommentarer:

  1. Gillar coctailtomaten Heartbreaker. Jättegod o ser ut som små hjärtan :) / / Alice

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är jättesöta :) Även köpt gula körsbärstomater nu, Snowberry,men ska nog prova Heartbreaker nästa år!

      Radera
  2. Jag gillar purjolök, med de kan man tjuvstaarta och använda dem när de små och späda :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Provade purjolök förra året men det blidde inget av det... bara små späda blad :( Kanske ska prova i år igen, har fröer kvar. Försår du eller direkt i jorden?

      Radera